Witaminy dla sportowców – co warto wybrać?

Każdy człowiek powinien zdawać sobie sprawę z tego, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla naszego organizmu i powinno się stale pracować nad tym, by spędzać czas w takiej formie. Im więcej będziemy się ruszać, tym bardziej możemy liczyć na to, że na stare lata nasz organizm będzie w lepszej kondycji. Możliwości aktywności fizycznej jest rzeczywiście bardzo wiele i spośród tych form każdy może wybrać coś co będzie mu najbardziej odpowiadać. Gdy ta aktywność jest już szczególnie intensywna pojawia się kwestią uprawiania sportu w formie profesjonalnej, do której trzeba podejść z większą starannością również o własne zdrowie.

Musimy wiedzieć, że sport to zdrowie. Jednak i w tym względzie są pewne ograniczenia tych słów i przy pewnych działaniach trzeba być szczególnie ostrożnym, by nie doprowadzić do problemów zdrowotnych. Gdy sport coraz bardziej zaczyna pochłaniać nasze życie powinniśmy zastanowić się nad tym jak lepiej zadbać o swój organizm, by nie doszło do przykrych konsekwencji związanych z nadmiernymi obciążeniami. Warto do organizmu dostarczyć składniki w postaci mikroelementów, które sprawią, że praca naszego organizmu będzie mogła na nowo wrócić na odpowiedni poziom.

Ciekawym rozwiązaniem będą specjalne witaminy dla sportowców, które oferowane są w postaci kapsułek, w których zebrane zostały możliwie najlepsze witaminy, które mogą mieć znaczenie dla osób, które decydują się uprawiać sport. Jeśli chodzi o witaminy dla sportowców wybrać można wiele różnych suplementów, które występują w formie kompleksów witaminowych. Jeśli nasze ćwiczenia są mocno intensywne na pewno istotna będzie dla nas Witamina A, która bierze udział w syntezie białek, a co za tym idzie w ramach tej witaminy dochodzi do budowania mięśni. Z grupy witaminy B warto wybrać suplement, który zwiera witaminy B1, B2, B3 B6, B12. Wszystkie te witaminy będą pracować z białkiem, które jest dostarczane do organizmu sportowca zazwyczaj w większych ilościach, dlatego będą miały istotne znaczenie w budowie mięśni. Poza tym warto, by kompleks witaminowy posiadał również witaminę C oraz witaminę D i E. Pierwsza z nich będzie wspierać odporność, natomiast kolejne pozwolą neutralizować wolne rodniki, a także zagwarantują lepsze wchłanianie pierwiastków takich jak wapń czy fosfor, które sprawią, że nasze kości będą trwalsze.

Dla sportowca najlepsze będą więc kompleksy witaminowe, które łączą w sobie wiele składników, które kompleksowo znacząco poprawią pracę organizmu w czasie wysiłku fizycznego.


Miażdżyca tętnic – trzeba na nią uważać

Choroby, które mogą mieć wpływ na nasz układ krwionośny są niestety niezwykle niebezpieczne, gdyż w dalszej perspektywie mogą prowadzić do bardzo wielu problemów, których pokonanie nie będzie łatwe. Między innymi również miażdżyca tętnic to taki problem zdrowotny, z którym trzeba sobie poradzić jak najszybciej, gdyż można liczyć się z tym, że jego rozwój doprowadzi do wielu większych problemów. Miażdżyca niestety, gdy zostanie rozwinięta może doprowadzić między innymi do udaru mózgu czy zawału serca. Gdy więc tylko pojawiają się objawy miażdżycy trzeba rozpocząć zmiany w swoim życiu prowadzące do pokonania tego problemu. Na samym początku trzeba zbadać cholesterol. Będzie to najlepszy wykładnik tego, czy rzeczywiście mamy do czynienia z problemem miażdżycowym. Dodatkowo warto również poprowadzić badania tętnic, w ramach których wykaże się, czy są one naruszone miażdżycą. Jeśli badanie takie wykaże istotne zmiany trzeba jak najszybciej podjąć działania. Na samym początku trzeba przygotować zmianę diety, gdyż to ona w dużej mierze decyduje o rozwijającej się miażdżycy tętnic. Nadmierna ilość spożywanego tłuszczu będzie sprawiać, że cholesterol będzie na coraz wyższym poziomie i poradzenie sobie z nim stanie się bardzo trudne. Zmieniając dietę można doprowadzić do jego obniżenia i tym samym poradzenia sobie z miażdżycą, której skutki dla naszego organizmu mogą być niestety tragiczne. Zacząć należy od mięsa, które jeśli jest tłuste i do tego smażone na dużej ilości tłuszczu staje się dla naszego organizmu niebezpieczne. Dlatego jeśli grozi nam miażdżyca tętnic powinniśmy zdecydować się na usunięcie z naszego pożywienia czerwonego mięsa na rzecz chudego indyka, kurczaka oraz chudych wędlin. Do tego warto wprowadzić elementy diety śródziemnomorskiej, w której znajdzie wiele warzyw i owoców. Dzięki nim poziom cholesterolu we krwi może się wyrównać i nie będzie już dla nas niebezpieczny. Należy sobie również zdawać sprawę z tego, że na nasz organizm działa niekorzystnie wszelka żywność wysoko przetworzona. Chemiczne dodatki, konserwanty czy ogromna ilość soli powodować będzie, że ciśnienie nam wzrośnie, a dodatkowo spowoduje, że również miażdżyca będzie się rozwijać. Dlatego w przypadku takich problemów kluczem jest zmiana diety, gdyż może ona zdziałać prawdziwe cuda. Do tego można również dorzucić nieco więcej ruchu, ponieważ aktywność fizyczna może również mieć zbawienny wpływ na nasz organizm i poprawi w sposób znaczący jego pracę dzięki czemu uda się zwalczyć problem z miażdżycą tętnic.


Witaminy B i ich wpływ na organizm

O ogromnym znaczeniu witamin z grupy B można mówić z przynajmniej dwóch powodów. Na pierwszy plan wysuwa się to, że wspierają wiele procesów zachodzących w organizmie, warte podkreślenia jest jednak to, że nie potrafimy ich sami wytwarzać. Witaminy B muszą być dostarczane z zewnątrz, a jeśli leży nam na sercu własne zdrowie, warto pamiętać o tym, aby ich dostarczanie odbywało się z możliwie jak największą regularnością.

Charakterystyka witamin B
Lekarze i farmaceuci zazwyczaj rozróżniają witaminy B zwracając uwagę na to, że każda z nich ma nieco inne właściwości. Warto jednak pamiętać, że łączy je szereg cech wspólnych. Wszystkie potrafią pozytywnie wpływać na metabolizm i przemianę materii oraz koić nerwy, wszystkie też są wysoko cenione ze względu na ich wyjątkowo pozytywny wpływ na naszą koncentrację. Inną cechą wspólną witamin B jest to, że w zdecydowanej większości przypadków nie występują samodzielnie, ale jako kompleks. W praktyce oznacza to, że przyjmując produkty takie, jak kasza jęczmienna, mięso, podroby, kasza gryczana, jaja, kalafior, cebula, czosnek, brokuły, czy też brukselka, dostarczamy do organizmu każdą z nich. Możemy się z tego jedynie cieszyć, łatwiej można bowiem radzić sobie z niemałym wyzwaniem, jakim jest eliminowanie ich niedoborów.

Najważniejsze dla ludzkiego zdrowia witaminy z grupy B
Jedną z najbardziej znanych witamin z grupy B jest witamina B, która doczekała się też indywidualnego miana i często określana jest jako tiamina. Gdy jej brakuje należy liczyć się ze zwiększonym ryzykiem porażenia nerwów obwodowych oraz niedowładów, dbanie o właściwy poziom tiaminy jest jednak zbawienne dla całego naszego układu nerwowego oraz metabolizmu węglowodanów. Na szczęście, witamina B1 nie jest wcale trudno dostępna, bez trudu więc wyeliminujemy jej braki spożywając ziemniaki, wieprzowinę, wątróbkę, a także nasiona dyni oraz słonecznika.

Bardzo ważna jest też witamina B2, o której mówi się też jako o ryboflawinie. W swojej sztucznej formie jest częstym składnikiem preparatów wspierających odchudzanie, witamina B2 wpływa bowiem na metabolizm i odpowiada za utrzymanie prawidłowej wagi organizmu. Na szczęście, jej niedobory można eliminować bez konieczności sięgania po tabletki. Ryboflawina jest obecna przede wszystkim w produktach mlecznych, sporą jej zawartością mogą jednak pochwalić się jaja oraz drób. Chcąc walczyć z ryzykiem jej niedostatku warto sięgać również po płatki zbożowe, zdecydowana większość ich producentów wzbogaca bowiem o nią oferowane przez siebie płatki.


Sok Noni z owoców z Polinezji

Sok z owoców noni stał się niedawno hitem wśród artykułów tzw. „nowoczesnej żywności”. Jest to produkt znany od setek lat, ale na nowo odkrywany. Czym jest sok noni i dlaczego warto po niego sięgać?

Owoce noni pochodzą z Polinezji. Sok z nich produkowany jest wykorzystywany od setek lat przez ludność tam zamieszkującą. Dziś jego cudowne właściwości są poznawane na całym świecie. Sok pojawia się wielu zaleceniach dietetycznych ze względu na to, że zawiera dziesiątki witamin, minerałów i substancji czynnych.

Sok noni działa na ludzki organizm bardzo wielostronnie. Dzięki związkom, które się w nim znajdują  ma działanie przeciwzapalne i przeciwgrzybicze. Ponadto zawarte w nim antyoksydanty zmniejszają ryzyko choroby nowotworowej, natomiast duże ilości potasu wspomagają pracę serca oraz całego układu krążenia.

Sok noni to wspaniały suplement diety, który wspomaga pracę całego organizmu.  Już 20 ml soku wypijane dwa razy dziennie wpłynie doskonale na Twoje zdrowie. Spróbuj sam soku a zobaczysz, że Twój organizm Ci za to podziękuje.